Säilyke Herttua ratkaisi kausivaihtelun haasteet

Säilyke Herttualla työntekijöiden määrä vaihtelee eri aikoina, sillä metsästyskausina työvoimaa tarvitaan tavallista enemmän. Säilyke Herttua on löytänyt ratkaisun kausivaihtelun aiheuttamiin työajanseurannan haasteisiin sekä liiketoiminnan modernisointiin Deltabitin digitaalisesta työajanseurantajärjestelmästä.

Vuodesta 1996 alkaen Säilyke Herttua on tuonut kotimaisille markkinoille säilykevalmisteita vahvalla ammattitaidolla. Uuraisista lähtöisin olevan pienyrityksen ydinosaamiseen kuuluvat laadukkaat suomalaiset lihasäilykkeet, minkä lisäksi yritys tarjoaa metsästäjille leikkuupalveluita sekä valmistaa tuotteita heidän riistastaan.

– Deltabitin työajanseurantajärjestelmä tuli meille todella suureen tarpeeseen alkaessamme valmistaa säilykkeiden ohella myös muita tuotteita. Meidän oli tärkeää saada tietää, kuinka paljon työtunteja mikäkin työtehtävä vaatii, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Mikko Somiska.

– Deltabitin järjestelmästä on ollut meille erityisen suurta apua kausivaihtelussa, mikä on meidän liiketoiminnassamme voimakasta. Valmistamme hirvisesonkeina metsästäjille ja metsästysseuroille erikseen tuotteita, jolloin myös työntekijöiden määrä on merkittävästi suurempi kuin muina aikoinaa, jatkaa Somiska.

Digitaalinen työajanseuranta tekee pienyrityksen arjesta mutkatonta

Deltabit rakensi Säilyke Herttuan tarpeisiin räätälöidyn digitaalisen työajanseurantajärjestelmän, jonka käyttöön ottaminen on saanut aikaan merkittäviä säästöjä yhtiön liiketoiminnassa.

Modernin järjestelmän ansiosta Säilyke Herttua on onnistunut tarkentamaan työajanseurantaa ja luopumaan vanhanaikaisista paperisista työaikakirjauksista. Nykyään työajat kirjataan näppärästi Deltabitin työaikapäätteellä ja työaikaraportit saadaan laskettua automaattisesti edistyksellisillä ohjelmilla.

– Hoidamme lakisääteiset työajanseurannat digitaalisesti, minkä lisäksi voimme nyt laskea työtunnit kustannuspaikkakohtaisesti. Deltabit räätälöi meitä varten oman ohjelmiston, jota työntekijämme käyttävät sormenjälkitunnistimella tai puhelimen etäleimauksella. Erityisesti kuljettajat ovat hyötyneet etäleimauksen käyttöönotosta, Somiska kuvailee.

Moderni työajanseurantajärjestelmä ilahduttaa työntekijöitä

Mikon mukaan Deltabitin työajanseurantajärjestelmä on oiva valinta pienyritykselle palvelun matalien käyttöönotto- ja ylläpitokustannusten ansiosta. Lisäksi Säilyke Herttua on vaikuttunut Deltabitin asiantuntevasta asiakaspalvelusta, josta yhtiö on saanut merkittävää tukea uusien toimintamallien omaksumiseen.

Työajanseurantajärjestelmää kehitetään jatkuvasti Säilyke Herttuan yksilöllisiin tarpeisiin sopivaksi, mikä näkyy myös työntekijöiden tyytyväisyydessä. Henkilöstön keskuudessa digitaalinen työajanseuranta on saanut lämpimän vastaanoton ja moderni järjestelmä koetaan helppokäyttöiseksi sekä aikaa säästäväksi.

– Digitaalinen järjestelmä oli meille täysin uusi ja vieras, koska olimme tottuneet kirjaamaan työajan manuaalisesti paperille. Deltabitin asiantuntevan tiimin ansiosta meidän oli erittäin helppoa oppia käyttämään uutta järjestelmää, Somiska kiittelee.

– Heidän asiakaspalvelunsa on ollut koko yhteisen matkamme ajan erinomaista ja olemme saaneet heiltä apua aina tarpeen vaatiessa. Vuosien aikana olemme hioneet järjestelmää ja tällä hetkellä se on täydellisesti meidän tarpeitamme vastaava. Voin ehdottomasti suositella Deltabitiä muillekin, koska heiltä saa hienoa palvelua ja yksilöllisiin tarpeisiin räätälöityjä ratkaisuja.

Asiakastarinoita löytyy paljon lisää. Lue tästä lisää juttuja Deltabitin asiakkaista.

OAC Finlandissa nälkä kasvoi työaikoja seuratessa

Alkuun OAC Finlandin tarkoitus oli ottaa Deltabitin työajanseurantajärjestelmä vain tuotantotyöntekijöiden käyttöön. Mutta kuinka sitten kävikään – kun järjestelmän kätevyys havaittiin, Deltabin järjestelmä laajennettiin myös toimihenkilöiden käyttöön.

OAC Finlandin kasvu on kovaa – väkiluku on neljässä vuodessa kolminkertaistunut lähes kolmeenkymmeneen. Yritys valmistaa kuitukomposiittikappaleita sopimusvalmistuksena, suksia ja luistimia omavalmisteena sekä toimii urheilu- ja liikuntavälineiden maahantuojana ja agentuurina.

– Muutos ja kehitys on jatkuvaa ja tilanteet muuttuvat nopeasti, henkilöstö- ja hallintokoordinaattori Sanni Silfverberg kertoo työpaikkansa arjesta.

Silfverberg tutustui hankintaa suunniteltaessa useampiin työajanseurantajärjestelmiin.

– Tulimme siihen tulokseen, että Deltabit vastaa meidän tarpeisiimme parhaiten. Järjestelmän hallintaosio on looginen, selkeä ja helposti käytettävä. Ja mikä tärkeintä, Deltabitin väki ymmärsi hyvin meidän tarpeemme, hän muistelee.

Haasteitakin matkan varrella tuli vastaan.

Toimihenkilöiden työajanseurantaa mutkistaa joustotyöaika. Tuotannon työvuorot ovat yksinkertaisia, mutta niiden liukumat käsitellään hieman tavallisesta poikkeavalla tavalla.

– Meillä on plussalla kolmen kuukauden kertymä ja miinuspuolella kuukauden sykli, joten tarkkaan sai pohtia, että kaikki meni oikein, Silfverberg antaa esimerkiksi. – Tällaiset asiat kannattaa miettiä huolellisesti alkukartoitusvaiheessa. Siinä mielessä meidän kahdessa vaiheessa edennyt projektimme ei ollut helpoin mahdollinen.

Mutta pahimmatkin mutkat oikoi Deltabitin tehokas tiimi.

– Voin soittaa tuttavallisesti, että Sanni tässä moro, ja ongelmaani tartutaan saman tien. Asiakaspalvelun aktiivisuus ja syventyminen asiakkaan tilanteeseen on ehdoton etu. Ei ole mitään tikettimaailmaa, missä ihmetellään, kuka mistäkin asiasta tietää.

Toinen Silfberbergin mielestä merkittävä hyöty on Deltabitin työajanseurantajärjestelmän kiinteä kuukausihinnoittelu.

– On helpottavaa tietää, että ei ole kynnystä pyytää apua. Ei ole asiakkaan tehtävä pohtia, mikä kuuluu aloitukseen ja mikä laskutetaan erikseen. Ongelmat on tehty yhteistyössä ratkaistaviksi, ja meillä on Deltabitin kanssa hyvä pössis, Silfverberg iloitsee.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Joensuun kaupunginteatterilla taiteilijakin taipuu työajanseurantaan

Excelistä on moneksi, mutta työajanseurantajärjestelmänä se ei ole parhaimmillaan – ei ainakaan Joensuun kaupunginteatterin tapaisessa työpaikassa. Osa porukasta toki työskentelee normaaliin toimistotyöaikaan maanantaista perjantaihin, mutta esitys- ja harjoitustoiminnassa työviikko voi olla kuusipäiväinen ja työpäivä kaksiosainen. Aamun harjoitukset alkavat kello 10 ja tauon jälkeen työpaikalle palataan kello 18.

– Halusimme yhtenäisen työajanseurantajärjestelmän, joka toimii ja sopii kaikille, perustelee käyttöpäällikkö Marko Pölönen laatimansa Excelin syrjäyttämistä. – Vain tietokoneella käytettävä työajanseuranta oli hankala, ja kirjausten venymisen myötä kertynyt tieto ei aina pitänyt paikkaansa.

Nyt henkilöstö voi valintansa mukaan hoitaa kirjaukset näppärästi työaikapäätteellä, puhelimella tai tietokoneella. Riskiä tunnistuslätkän roikkumisesta rooliasun ylimääräisenä koristeena ei ole, sillä työaikapäätteellä tunnistautuminen hoituu sormenjäljellä.

Toimiva työajanseuranta on sekä työntekijän että työnantajan etu

Käyttöpäällikkö on kouluttanut henkilöstöä niin samoissa työaikamuodoissa työskentelevien täsmäkoulutuksissa, tiedottanut henkilöstöä yleisesti kuin neuvonut yksilötasolla.

– Exceliin tottuneiden mielestä Deltabitin järjestelmä on parempi ja luotettavampi kuin vanha systeemimme, ja he ottivat uuden järjestelmän käyttöön saman tien. Isompi urakka on muistutella niitä, jotka aiemmin unohtivat tuntien merkinnän kokonaan, Pölönen toteaa.

Joensuun kaupunginteatterissa on kaksi päätelaitetta sekä etäkirjausmahdollisuus tietokoneella tai matkapuhelimella. Etäkirjaus on tarpeen esimerkiksi tehtäessä suunnittelevaa työtä, joka tapahtuu usein muualla kuin teatteritalolla.

Kun kirjauksia aiemmin tehtiin muistinvaraisesti, täsmällisyys kärsi. Jämptit, ajallaan tehdyt kirjaukset ovat sekä työnantajan että työntekijän etu.

– Itse olen tainnut tehdä firmalle aika lailla ilmaisia, kirjaamatta jääneitä tunteja, kertoo Pölönen havainneensa Deltabitin työaikapäätteen käyttöön siirryttyään.

Minkä vuoksi työajanseurantajärjestelmän toimittajaksi valikoitui juuri Deltabit?

– Deltabit vakuutti lähinnä toiminnallisilla ominaisuuksillaan. Se mukautuu kaikkiin näihin työaikamuotoihin, Pölönen toteaa. – Tarvittavat tiedot kerättiin hyvien kyselypohjien avulla, ja vastaustemme perusteella selvisi, minkälaista laskentaa tarvitsemme.

Uuteen järjestelmään siirtymisen teknisessä puolessa ei ilmennyt kummempia kommervenkkeja. Työaikoihin liittyvien määrittelyjen teko sujui Deltabitin kanssa tehokkaasti ja vaivattomasti.

– Deltabitin työajanseuranta on luotettava ja tarjoaa ajantasaista tietoa. Esimiehillä on hyvät työkalut seurata ja valvoa työaikaa. Tämä on tätä päivää, Pölönen summaa.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Safeplastin arki helpottui

Huippuluokan letkunsuojia valmistava Safeplast Oy käyttää Deltabitin kulunvalvonta- ja työajanseurantajärjestelmiä. Uusiin toimitiloihin muutettaessa aiemmat pahviset kellokortit saivat väistyä uuden sähköisen järjestelmän tieltä.

Deltabitin avulla liikkuminen toimitiloissa on helppoa. Myös palkanlaskenta helpottuu, kun työajanseurantajärjestelmästä saadaan suoraan valmiita raportteja.

– Safeplast valmistaa, markkinoi ja myy globaalisti ympäri maailmaa lähinnä hydrauliikkateollisuuden letkunsuojia, kertoo Safeplastin Manager Mauno Kärki.

Lisäarvoa ilman tyrkyttämistä

Safeplast muutti uusiin toimitiloihin vuonna 2018. Safeplast toimii samassa kiinteistössä emoyhtiönsä SNT-Yhtiöt Oy:n ja sen toisen tytäryhtiön SNT Group Oy:n kanssa. Tarve uudelle kulunvalvontajärjestelmälle syntyi nimenomaan muuton yhteydessä.

– Deltabitistä jäi heti ensimmäisenä mieleen se, että heillä oli tyrkyttämättä tarjota meille jotain lisäarvoa tuottavaa – eli tämä työajanseurantajärjestelmä, Kärki muistelee.

– Aiemmin käytimme työajanseurantaan pahvisia kellokortteja. Se oli tietysti aika vanha järjestelmä. Nykyinen sähköinen järjestelmä korvaa monilta osin entisen järjestelmän. Nyt saamme valmiita raportteja ja raporttipohjia, joita voidaan hyödyntää palkanlaskennassa, Kärki sanoo.

“Deltabitin asiakaspalvelu on sellaista, mistä moni yritys saisi ottaa oppia”

Yhteistyö Deltabitin kanssa on ollut hyvin onnistunutta. Yksi Deltabitin kulunvalvontajärjestelmän tuomista konkreettisista hyödyistä on Kärjen mukaan se, kuinka se vaikuttaa tiloissa liikkumiseen.

– Deltabitin järjestelmä tekee ovista kulkemisen meille helpoksi, Kärki kiteyttää.

– Sanoisin, että Deltabitin asiakaspalvelu on sellaista, mistä moni yritys saisi ottaa oppia, Kärki toteaa.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

OP-Teräs hoitaa työajanseurannan huolettomasti

Teräksistä työajanseurantaa

OP-Teräs pistää metallista kasaan lähes mitä vain. Jotta yritys voisi palvella asiakkaita huipputasolla, pitää niin henkilöstön kuin yrityksen johdonkin pystyä keskittymään olennaiseen. Työajanseuranta ei kuulu OP-Teräksen ydintoimintoihin. Siksi he halusivat hoitaa sen mahdollisimman suoraviivaisesti ja etsivät toimittajan, jonka avulla tämä tavoite toteutuisi.

– Työajanseuranta on ollut meillä käytössä jo pitkään, mutta emme olleet tyytyväisiä järjestelmäämme, kertoo OP-Teräksen toimistopäällikkö Susanne Salomäki. – Se oli turhan monimutkainen, emmekä saaneet ongelmiimme riittävän hyvin tukea. Kaipasimme yksinkertaisempaa ja mutkattomampaa tapaa seurata työaikaa.

– Sormenjälkitunnistus yhdistää huolettomuuden ja varmuuden juuri meille sopivalla tavalla, jatkaa Salomäki. – Deltabit Gatekeeper -työajanseurantajärjestelmän toiminta on selkeää.

Helppokäyttöisyys oli meille päätöksenteossa ratkaisevin ominaisuus. Sormenjälki on helpoin sekä työntekijöille käyttää että minulle hallinnoida. Sormet ovat aina mukana eikä ylimääräisiä tarvitse pitää kaapissa varalla.

– Mutkattomaan toimintaan kuuluu myös mutkaton tuki. Halusimme ratkaisun, jonka asiakaspalvelu toimii, toteaa Salomäki. – Kun tarvitsemme päivityksiä tai ratkaisuja ongelmiin, emme halua joutua odottamaan.

Tämän puolen Deltabit on hoitanut mainiosti. On helpottavaa tietää, että asiantuntija on nopeasti saatavilla, enkä joudu metsästämään ratkaisua automaattisten puhelinvastaajien kautta.

– Olemmeko tyytyväisiä järjestelmään? Tähän on helppo vastata: kyllä! Voin jopa suositella Deltabit Gatekeeperiä, päättää Salomäki.

OP-Teräs Oy on toiminut vuodesta 1986 lähtien metalliteollisuuden alihankinta- ja sopimusvalmistusyrityksenä. Kunhan piirustukset ovat valmiit, OP-Teräs valmistaa ja laittaa kasaan koko paketin ja hoitaa vielä pintakäsittelynkin. Kun tuotteita on tehty jo vuosikymmeniä, niin laatu kuin tehokkuuskin ovat huipussaan. Siksi asiakkaina on kaivos- ja murskainteollisuuden suuret kansainväliset yritykset, joiden kautta valtaosa tuotteista lähtee ulkomaille.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Lue lisää vaivattomasta työajanseurannasta täältä.

Heikkilän tilalla hommat helpottuivat

Moderni emäntä suosittelee Deltabit Gatekeeperiä

Johanna Suokivi emännöi Suomen suurinta sikatilaa. Eläintila työllistää kymmeniä henkilöitä, jotka huolehtivat muutamien tuhansien sikojen hyvinvoinnista.

Kun tilalla otettiin käyttöön Deltabit Gatekeeper -kulunvalvonta ja -työajanseuranta, siirryttiin kerralla paperilapuista ja muistinvaraisesta tuntien kirjaamisesta moderneimpaan mahdolliseen kulunvalvontaan ja tuntikirjaukseen.

– Halusin varmistaa, että työajoissa ja niiden kirjaamisessa noudatetaan työehtosopimusta, ja Deltabitin kulunvalvonta ja työajanseuranta on aivan ehdoton tapa toteuttaa tämä tavoite, kertoo emäntä Johanna Suokivi.

– Huomasin, että joiltain työntekijöiltä saattoi joskus jäädä ruokatunti pitämättä. Toisaalta vaikkapa venyvistä kahvitauoista kertyy viikkojen ja kuukausien myötä paljon tunteja.

Suokivi toteaa, että kun jokainen kirjaa itsensä sisään ja ulos sormenjäljellä, talteen saadaan tarkat tiedot siitä, miten kauan töitä on tehty, ja palkat maksetaan kirjausten perusteella täsmälleen oikein. – Meidän tapauksessamme tästä on kertynyt sievoinen summa säästöä.

Työntekijöiden kannalta sormenjäljen avulla tapahtuva tuntikirjaaminen on vaivatonta, ja se säästää merkittävästi myös itse emännän aikaa.

– Paperitöihin käyttämäni tunnit ovat vähentyneet puolella, Suokivi hehkuttaa. Vapautuneen ajan hän voi nyt hyödyntää muihin töihin tai viettää joskus vapaa-aikaakin. Eläintila on vuosien mittaan kasvanut, joten tekemistä kyllä riittää.

Muita sormenjälkilukijan eläintilalle tuomia etuja on kontrolli siitä, kuka rakennuksessa kulkee ja milloin. Esimerkiksi hygieniavaatimukset edellyttävät, että kulku tapahtuu ainoastaan sosiaalitilan kautta, sillä eläintenhoitotiloihin saa mennä vain työvaatteissa. Sormenjälkilukijan käyttöönoton jälkeen tämän asian kanssa ei ole ollut ongelmaa.

Suokivi on erittäin tyytyväinen myös Deltabitin tarjoamaan tuotetukeen.

– Vaikka itse tuntisi kysyvänsä miten pöljän kysymyksen tahansa, saa aina nopean ja ystävällisen vastauksen. Kerran satuin soittamaan hetkellä, jolloin sopivaa henkilöä ei ollut paikalla, ja minulle luvattiin palata asiaan kohta. Vartin päästä sitten jo soitettiin ja pulmani ratkesi, Suokivi muistelee tyytyväisenä.

– Suosittelen Deltabit Gatekeeperiä kaikille maatalousyrittäjille ja pienyrittäjille, joilla on ulkopuolista työvoimaa. Ainahan investointi kirpaisee, mutta meidän tapauksessamme se maksoi itsensä takaisin puolessa vuodessa. Kun sekä aikaa että rahaa säästyy, ei voi muuta kuin olla tyytyväinen, Suokivi summaa.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Lue lisää kulunvalvonnasta ja työajanseurannasta.

Normiopaste saa tasapuolisuutta työaikoihin

Deltabit Gatekeeper tekee kätevästä työajanseurannasta normimeininkiä

Normi-yhtiöt on viiden infra-alan yrityksen kokonaisuus. Omiin erityisaloihinsa keskittyneillä yrityksillä on samat asiakkaat, yhteinen hallinto ja useita toimipisteitä, mutta eri työntekijät. Deltabit Gatekeeperin avulla kulunhallinta ja tuntikirjaus sujuvat nyt Tampereen toimipisteissä näpsäkästi, vaikka monta asiaa olikin mietittävänä.

– Avaimeton järjestelmä on pelannut hyvin, kertoo tekninen päällikkö Joonas Muttilainen.

– Kun väki liikkuu eri tiloissa, jokainen pääsee sinne mihin on tarkoitus, eikä koskaan tarvitse kysellä avainten perään. Kulkemisen helpottumisen myötä olemme päässeet eroon myös ovien auki telkeämisestä, joka monessa yrityksessä heikentää turvallisuutta.

Järjestelmä pääsee tositestiin kesäisin – maanrakennustyö on kausittaista, ja kesän ajaksi väkimäärä tuplaantuu.

– Kun uusi kaveri tulee taloon, käymme kulkemiseen liittyvät asiat suullisesti läpi, tallennamme kolme sormea molemmista käsistä ja allekirjoitamme tietoturvakaavakkeen, Muttilainen kertoo.

– Kesätyöntekijöiden kohdalla syötän järjestelmään työsuhteen päättymisajan, eikä syyskuussa tarvitse ihmetellä, mihin avaimet on jätetty. Omaa työaikaani säästyy muihin hommiin, kun avaintenhallintaan ei tarvitse käyttää aikaa. Olemme antaneet kulkuoikeudet myös joillekin muille säännöllisille vierailijoille, esimerkiksi muutamalle myyntiedustajalle.

Tuntikirjauksessa sormenjälkeen siirtyminen toi tasapuolisuutta työaikoihin. Normi-Yhtiöissä on tuntipankkijärjestelmä, jossa ylimääräiset tunnit saa vapaina tai rahana.

– Osa työntekijöistä koki vääryyttä, kun toiset kävivät tupakalla tai istuivat pidempään lounaalla. Nyt kaikilla on täsmälleen samat säännöt.

Oman tuntikertymänsä voi tarkistaa jokaisen sisäänkirjautumisen yhteydessä. Näin päästiin myös palkanmaksulle esitetyistä kyselyistä, paljonko tunteja on sisässä.

Deltabit Gatekeeperin plussat Normi-yhtiöissä:

+ kulkemisen helppous eri toimipisteissä

+ ajansäästö avaintenhallinnassa

+ tuntikirjausten täsmällisyys ja tasapuolisuus

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Lue lisää kulunvalvonnasta ja työajanseurannasta.

Villa Tapiolassa kuljetaan kuin kotona

Tehokkaasti ja kodinomaisesti

Dementiakoti Villa Tapiola on Espoossa sijaitseva keskivaikeasti ja vaikeasti muistisairaitten vanhusten hoitokoti. Sen toiminta käynnistyi vuonna 2005, kun oma rakennus valmistui. Deltabit Gatekeeper -kulunvalvontajärjestelmä on ollut käytössä alusta asti.

– Villa Tapiolaa rakentaessamme suunnittelimme puitteet siten, että pystymme toimimaan mahdollisimman tehokkaasti, mutta samalla kodinomaisesti, kertoo Villa Tapiolan johtaja Tuula Laulaja.

– Avainkorttien tai avainten sijaan valitsimme sormenjälkitunnistimilla toimivan kulunvalvontajärjestelmän. Eihän kotonakaan kuljeta avainkortti kaulassa.

– Olemme olleet järjestelmään todella tyytyväisiä. Se on helppoa, käyttäjäystävällistä teknologiaa, jonka toimimiseen voi luottaa.

Kulunhallintajärjestelmä Deltabit Gatekeeper on Villa Tapiolassa integroitu työajanseurantajärjestelmäämme. Deltabit Gatekeeperin avulla tiedot työntekijöiden työvuoroihin saapumisesta ja poistumisesta saadaan talteen tarkasti. Integroidun järjestelmän avulla liukuvien työaikojen seuranta on täsmällistä ja vaivatonta.

– Voin suositella Deltabit Gatekeeper -kulunvalvontajärjestelmää täydestä sydämestäni, sanoo Laulaja.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Lue lisää käyttäjäystävällisestä kulunvalvonnasta.

Kalaneuvos vaatii luotettavuutta

Parhaat kalat, parhaat palat, paras tunnistus

Niin raaka-aineiden, tuotannon kuin henkilöstön osaamisenkin laatu on Kalaneuvokselle äärimmäisen tärkeää. Esimerkiksi kulku puhdastiloihin on hygieniasyistä tarkasti rajattua.

– Kulunvalvontajärjestelmämme pitää pystyä hallitsemaan kulkua luotettavasti jokaisella ovella erikseen, kertoo toimitusjohtaja Veijo Hukkanen. – Sormenjälki varmistaa yksiselitteisesti henkilöllisyyden ja on siksi mielestämme paras tapa hoitaa pääsy.

Pelkkä varmuus ei riitä Hukkaselle, vaan kulkemisen pitää olla myös helppoa. – Sormenjälkitunnistus yhdistää mainiosti turvallisuuden ja helppouden. Ovet voi pitää lukossa, mutta ihmiset pääsevät silti kulkemaan vaivattomasti ilman avaimia.

Totuin sormenjäljellä kulkuun ulko-ovesta niin, että minun oli suorastaan pakko laittaa myös työhuoneeni oveen sormenjälkilukija, Hukkanen naurahtaa.

Toimintavarmuus eri olosuhteissa on järjestelmälle ehdoton vaatimus. Deltabitin järjestelmällä hallittaviin tiloihin kuuluu esimerkiksi hallipakastin, jossa on tasaisesti yli 20 astetta pakkasta.

– Sanoin tilausta tehdessäni Deltabitille että pitäkää pojat huolta, että toimitatte kunnon vehkeitä. Sen vaatimuksen Deltabit täytti, olen ollut todella tyytyväinen laitteiden toimivuuteen.

Kalaneuvos on perinteikäs perheyritys, joka kuuluu Suomen suurimpiin kalanjalostusyrityksiin. Heidän Kalaneuvos-tuotteensa ovat monipuolista ruokaa jokaiseen makuun. Kalaneuvoksen tavoitteena on aina ollut hyödyntää uusinta tietoa sekä käyttää kulloinkin nykyaikaisinta saatavilla olevaa tekniikkaa.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Lue lisää kulunvalvonnasta täältä.

Jasper kiinnostui helppoudesta ja turvallisuudesta

Sormia hivelevää teknistä tukkukauppaa

Jasper Oy siirtyi sormenjäljellä toimivaan kulunhallintaan uuden toimisto- ja varastorakennuksen käyttöönoton yhteydessä.

– Rakennusta suunniteltaessa emme vielä ajatelleet kulunvalvontaa tai sen vaatimuksia, muistelee Jasperin toimitusjohtaja Kim Saarinen. Aluksi ajattelimme pärjätä perinteisillä lukoilla ja avaimilla, sillä rakennuksessa on vain muutama ovi.

Kortilla tai tagillä toimiva kulunvalvonta ei ollut missään vaiheessa vaihtoehtona. Emme nähneet mitään etua sinä, että taskussa olevat avaimet vaihdettaisiin taskussa oleviin kortteihin – molemmat voivat kadota tai unohtua kotiin ja molempia voi lainata.

– Kun kuulimme Deltabitin sormenjäljellä toimivasta kulunhallinnasta, kiinnostuimme heti, jatkaa Saarinen.

– Avaimettomuus tarjosi todellisia hyötyjä: helppouden ja turvallisuuden. Halusimme järjestelmän, jonka voi käyttöönoton jälkeen unohtaa. Riittää, että henkilö lisätään kerran järjestelmään ja sen jälkeen kulkeminen tapahtuu vaivattomasti sormenjäljellä. Taskut pysyvät tyhjinä.

– Lisäetuna myös turvallisuus lisääntyy, sillä tiedän aina varmasti kuka ovesta on kulkenut. Sormenjälki kertoo sen yksiselitteisesti, toteaa Saarinen. Deltabit Gatekeeper -kulunvalvontajärjestelmän avulla saavutimme tavoitteemme: uuteen rakennukseen uudenaikaisin tapa kulkea helposti.

Jasper Oy on toiminut vuodesta 1986 alkaen teknisen tukkukaupan maahantuojana keskittyen autokorjaamoihin, automaalaamoihin sekä kaikkiin teollisuuden korjaamoihin. Toiminta on kasvanut tasaisesti ja nykyisin yritys työllistää noin 30 henkeä.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Lue lisää sormenjäljellä toimivasta kulunvalvontajärjestelmästä.

Bufab vahvisti edistyksellistä yrityskuvaa

Globaalia logistiikkaa sormenjälkien avulla

Edelläkävijyys ja tehokkuus on rakennettu syvään Bufabin toimintatapaan. Vantaan logistiikkakeskuksen kulunvalvontaa hankittaessa talousjohtaja Markus Lyyra halusi hoitaa löytää mahdollisimman tehokkaan ratkaisun.

– Mielestämme avainten ja sähköisten kulkukorttien käyttö on nykyään turhaa. Niiden hallinta on hankalaa sekä yritykselle että työntekijöille. Lisäksi ne tarjoavat mahdollisuuden väärinkäytöksille, analysoi Lyyra.

– Rakennuksessa kulkee niin työntekijöitä, asiakkaita kuin tavarantoimittajia ja kuljetusyrityksiäkin. Heillä kaikilla on eri tarpeet liikkua kiinteistössämme, Lyyra jatkaa.

Tutkimme erilaisia kulunvalvontaratkaisuja ja päädyimme sormenjälkitunnistuksella toimivaan Deltabit Gatekeeper -kulunvalvontaan. Se helpottaa kiinteistössämme liikkumista lisäten myös turvallisuutta, kun meidän ei tarvitse pelätä kulkukorttien joutumista vieraisiin käsiin.

Sormenjälkitunnistuksella toimiva kulunvalvonta vahvistaa positiivista kuvaa Bufabista yrityksenä, joka itsekin tarjoaa asiakkailleen logistisia ratkaisuja.

– Saamme hauskaa palautetta asiakkaiden käydessä meillä kylässä. Uskomme sormenjäljellä toimivan kulunvalvonnan heijastavan edistyksellisyyttämme, erityisesti logistiikassa, iloitsee Lyyra

– Saatuani näin hyvät kokemukset sormenjälkitunnisteella toimivasta kulunvalvonnasta täällä työpaikalla olen päättänyt hankkia Deltabit Dooris -kotitalousratkaisun kotiini helpottamaan perheemme kulkemista, suunnittelee Lyyra. Eipähän tarvitse enää jatkossa olla huolissaan jälkikasvun avainten mahdollisista katoamisista.

Bufab Finland tarjoaa kattavan tuotevalikoiman laadukkaita kiinnitys- ja pientarvikkeita sekä sähkömekaniikan komponentteja tehokkaan logistisen kokonaisratkaisun avulla. Asiakkaat voivat keskittyä omaan ydinosaamiseensa Bufabin ottaessa kokonaisvastuun heidän teollisuustarvikkeiden hankintalogistiikastaan.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Lue lisää Bufabin käyttämästä kulunvalvontajärjestelmästä.

Isku haluaa palvella hyvin

Kalusteita ja kulkua sormenjäljellä

Isku on tarjonnut asiakkailleen hyvää palvelua ja yhteistyötä, korkealaatuisia ja kilpailukykyisiä tuotteita, toimivia sisustusratkaisuja sekä asiantuntemusta ja skandinaavista muotoilua jo lähes 90 vuoden ajan. He kehittävät toimintaansa jatkuvasti ja siksi he päättivät kokeilla Tampereella uutta konseptia, jossa isoihin myymälöihin sijoitetaan muitakin yrityksiä vuokralaisiksi.

– Mukaan tuli niin yhden hengen kuin muutaman kymmenen hengen yrityksiäkin, kertoo aluejohtaja Mikko Kuuppo. Yritysten välillä on vaihtuvuutta ja osalla yrityksistä on vaihtuvaa henkilöstöä. Lisäksi eri yrityksillä on erilaiset aukioloajat.

Vuokranantajana halusimme luonnollisesti palvella heitä mahdollisimman hyvin. Siksi yritysten kulkeminen tiloissa piti ratkaista tavalla, joka on helppoa heille.

Isku halusi lisäksi, että järjestelmän hallinta on mahdollisimman vaivatonta. – Deltabit Gatekeeper -kulunvalvontajärjestelmä oli juuri oikea järjestelmä meidän tarpeisiimme, jatkaa Kuuppo.

Sormenjälkitunnistuksen ansiosta meidän ei tarvitse varastoida avaimia eikä kulkukortteja, eikä kerätä mitään pois vuokra- tai työsuhteen päättyessä. Riittää, että napauttaa hallintaohjelmistosta oikeudet päättyneeksi.

– Myös vuokralaisemme ovat olleet erittäin tyytyväisiä kulun helppouteen ja jopa yllättyneet sen nopeudesta. Sormenjäljellä kulkemiseen tottuu nopeasti ja niinkin pieni asia kuin avaimen käyttö alkaa tuntua vaivalloiselta. Siksi moni on päättänyt hankkia myös kotioveensa Deltabit Dooris -sormenjälkilukijan. Vielä kun pääsisi eroon auton avaimista, Kuuppo unelmoi.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Tutustu helppoon kulunvalvontaan täällä.

Helsingin kaupungin Kontulan palvelukeskus

Helsingin kaupunki edelläkävijänä

Kontulan palvelukeskuksen tavoitteena jo rakennusvaiheessa oli kulunvalvontajärjestelmä, jonka avulla keskuksen 120 hoitajaa ja vaihtuvat potilaat pääsevät kulkemaan vaivattomasti ilman avaimia.

Laajuudeltaan kyseessä on eräs Euroopan suurimmista yksittäisistä biometrisistä järjestelmistä. Se sisältää noin 300 sormenjälkitunnistinta sisällä ja ulkona. Osa tunnistimista on sijoitettu ohjaamaan hissien toimintaa.

Deltabit Gatekeeper -järjestelmä voidaan tarvittaessa integroida myös olemassaoleviin kulunvalvontajärjestelmiin. Kontulassa se on integroitu Timecon-järjestelmään, jossa kulkuoikeuksia hallinnoidaan.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!

Tutustu Kontulan palvelukeskuksen käyttämään monipuoliseen kulunvalvontajärjestelmään.