En enklare vardag vid Safeplast

Safeplast, som tillverkar högkvalitativa ledningsskydd, använder Deltabits system för passerkontroll och arbetstidsuppföljning. När de flyttade till en ny anläggning fick de gamla stämpelkorten i papp göra väg för en modern, elektronisk arbetstidsuppföljning.

Deltabit gör det lätt att röra sig omkring på arbetsplatsen. Också löneutbetalningen har blivit enklare, då arbetstidsuppföljningen ger färdiga rapporter.

– Safeplast är en global tillverkare, marknadsförare och försäljare av ledningsskydd för den hydrauliska industrin, säger Mauno Kärki, chef vid Safeplast.

Mervärde utan att truga

Safeplast flyttade till nya lokaler år 2018. Safeplast verkar i samma fastighet som sitt moderbolag SNT-Yhtiöt och dess andra dotterbolag SNT Group. Behovet för ett nytt passerkontrollsystem uppstod i samband med flytten.

– Det som jag främst minns av Deltabit är att de hade att erbjuda åt oss något med mervärde utan att truga – och det var detta system för arbetstidsuppföljning, säger Kärki.

– Tidigare följde vi upp arbetstiden med stämpelkort. Det var naturligtvis ett ganska gammalt system. Det nya elektroniska systemet ersätter det samla systemet i många avseenden. Vi får färdiga rapporter och rapportmallar som kan användas vid löneutbetalningen, säger Kärki.

”Jag skulle säga att Deltabits kundtjänst är något som många andra företag kunde ta lärdom av”

Samarbetet med Deltabit har varit lyckat. Enligt Kärki är en konkret fördel med Deltabits passerkontrollsystem det hur den inverkar hur människor rör sig i lokalerna.

– Deltabits system gör det enkelt för oss att röra oss runt i lokalerna, säger Kärki.

– Jag skulle säga att Deltabits kundtjänst är sådant som många andra företag kunde ta lärdom av.