OAC Finlandissa nälkä kasvoi työaikoja seuratessa

Alkuun OAC Finlandin tarkoitus oli ottaa Deltabitin työajanseurantajärjestelmä vain tuotantotyöntekijöiden käyttöön. Mutta kuinka sitten kävikään – kun järjestelmän kätevyys havaittiin, Deltabin järjestelmä laajennettiin myös toimihenkilöiden käyttöön.

OAC Finlandin kasvu on kovaa – väkiluku on neljässä vuodessa kolminkertaistunut lähes kolmeenkymmeneen. Yritys valmistaa kuitukomposiittikappaleita sopimusvalmistuksena, suksia ja luistimia omavalmisteena sekä toimii urheilu- ja liikuntavälineiden maahantuojana ja agentuurina.

– Muutos ja kehitys on jatkuvaa ja tilanteet muuttuvat nopeasti, henkilöstö- ja hallintokoordinaattori Sanni Silfverberg kertoo työpaikkansa arjesta.

Silfverberg tutustui hankintaa suunniteltaessa useampiin työajanseurantajärjestelmiin.

– Tulimme siihen tulokseen, että Deltabit vastaa meidän tarpeisiimme parhaiten. Järjestelmän hallintaosio on looginen, selkeä ja helposti käytettävä. Ja mikä tärkeintä, Deltabitin väki ymmärsi hyvin meidän tarpeemme, hän muistelee.

Haasteitakin matkan varrella tuli vastaan.

Toimihenkilöiden työajanseurantaa mutkistaa joustotyöaika. Tuotannon työvuorot ovat yksinkertaisia, mutta niiden liukumat käsitellään hieman tavallisesta poikkeavalla tavalla.

– Meillä on plussalla kolmen kuukauden kertymä ja miinuspuolella kuukauden sykli, joten tarkkaan sai pohtia, että kaikki meni oikein, Silfverberg antaa esimerkiksi. – Tällaiset asiat kannattaa miettiä huolellisesti alkukartoitusvaiheessa. Siinä mielessä meidän kahdessa vaiheessa edennyt projektimme ei ollut helpoin mahdollinen.

Mutta pahimmatkin mutkat oikoi Deltabitin tehokas tiimi.

– Voin soittaa tuttavallisesti, että Sanni tässä moro, ja ongelmaani tartutaan saman tien. Asiakaspalvelun aktiivisuus ja syventyminen asiakkaan tilanteeseen on ehdoton etu. Ei ole mitään tikettimaailmaa, missä ihmetellään, kuka mistäkin asiasta tietää.

Toinen Silfberbergin mielestä merkittävä hyöty on Deltabitin työajanseurantajärjestelmän kiinteä kuukausihinnoittelu.

– On helpottavaa tietää, että ei ole kynnystä pyytää apua. Ei ole asiakkaan tehtävä pohtia, mikä kuuluu aloitukseen ja mikä laskutetaan erikseen. Ongelmat on tehty yhteistyössä ratkaistaviksi, ja meillä on Deltabitin kanssa hyvä pössis, Silfverberg iloitsee.

Haluatko lukea lisää asiakastarinoitamme? Klikkaa tästä!